Beschrijving

Auteur:

Type werk:

Uitgever: , 2015

Aantal pagina's: 586 p.

Barcode: GT00006922

ISBN: 9789046577264

Beschikbaar: ja

Uitleeninformatie

Deel van:

Aantal exemplaren: 2

Uitleenbaar: Ja

Plaatskenmerk:

  • CIV 1 STUY 2015

Korte inhoud:

  • In 2014 werd de wet marktpraktijken 2010 geïntegreerd in het Wetboek van Economisch Recht.
  • Tevens werd richtlijn 2011/83/EU consumentenrechten in het Belgisch recht omgezet. Samen met belangrijke recente arresten van het Hof van Justitie waren dit voldoende redenen om na iets meer dan twee jaar een nieuwe editie te publiceren.Auteur Jules Stuyck maakt een kritische synthese van de materie die door Boek VI, van het Wetboek van Economisch Recht wordt behandeld en waarbij de aandacht vooral uitgaat naar de belangrijke principes en onderliggende theorieën en verbanden. De rechtspraak werd door de auteur geselecteerd op basis van persoonlijke inzichten over wat belangrijker is en wat het niet is.Volgende nieuwe items worden in deze vierde editie behandeld
 
  • :• Integratie van specifieke wetten (WHP 1971, WHPC 1991 en WMPC 2010) in het Wetboek van Economisch Recht• Omzetting Richtlijn 2011/83/EU Consumentenrechten in Boek VI Wetboek van Economisch Recht• Rechtspraak van het Hof van Justitie over richtlijn 2005/29/EG Oneerlijke Handelspraktijken en over richtlijn 2006/114 Misleidende en Vergelijkende Reclame.

Inhoudstabel:

  • BEGINSELEN VAN BELGISCH PRIVAATRECHT
  • XIII
  • DEEL 2
  • MEDEDINGINGSRECHT
  • Handelspraktijken 4de editie
  • INHOUDSTAFEL
  • P.
  • Woord vooraf bij de vierde editie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . IX
  • Woord vooraf bij de derde editie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . XI
  • Woord vooraf bij de tweede editie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . XIII
  • Woord vooraf bij de eerste editie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . XV
  • Lijst van gebruikte afkortingen . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . XVII
  • tot het mededingingsrecht . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1
  • Afdeling 1. De vroegere en de huidige wetgeving . . . . . . . . . . . . . . . . . 1
  • Afdeling 2. De wet van 14#juli 1971 betreffende de handelspraktijken . . . 9
  • Afdeling 3. Doelstellingen en totstandkoming van de wet van 14#juli
  • 1991 betreffende de handelspraktijken en de voorlichting
  • en bescherming van de consument (WHPC) . . . . . . . . . . . . 13
  • Afdeling 4. Genese, doelstellingen en totstandkoming van de wet van
  • 6#april 2010 betreffende marktpraktijken en
  • consumentenbescherming (WMPC) . . . . . . . . . . . . . . . . . . 20
  • Afdeling 5. Het WER: de WMPC versnipperd en gewijzigd vooral
  • inzake overeenkomsten op afstand en buiten verkoopruimten
  • gesloten overeenkomsten . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 21
  • Afdeling 6. Handelspraktijken als onderdeel van het mededingingsrecht:
  • de spanning tussen eerlijke en effectieve mededinging . . . . 22
  • Afdeling 7. Een recht inzake handelspraktijken – de beperkende en
  • desintegrerende werking van het EU-recht . . . . . . . . . . . . . 26
  • Afdeling 8. De richtlijn oneerlijke handelspraktijken – gevolgen
  • voor het Belgisch recht . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 28
  • Afdeling 9. Omzetting van richtlijn 2011/83 betreffende
  • consumentenrechten door het WER . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 51
  • Afdeling 10. De WMPC in het WER opgenomen . . . . . . . . . . . . . . . . . . 52
  • XX Handelspraktijken – Wolters Kluwer
 
  • Hoofdstuk II. Toepassingsgebied en basisbegrippen . . . . . . . . . . . . . . . . 53
  • Afdeling 1. Toepassingsgebied ratione personae . . . . . . . . . . . . . . . . . . 53
  • §#1. Onderneming . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 53
  • §#2. Consument . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 69
  • Afdeling 2. Toepassingsgebied ratione materiae . . . . . . . . . . . . . . . . . . 73
  • Afdeling 3. Toepassingsgebied ratione loci . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 81
  • Afdeling 4. Toepassingsgebied in de tijd . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 92
 
  • op boek VI . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 95
  • Afdeling 1. Overzicht van de sancties en procedures . . . . . . . . . . . . . . . 95
  • Afdeling 2. De vordering tot staking . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 99
  • §#1. Wie kan de vordering instellen? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 99
  • Historiek . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 99
  • De eisgerechtigden . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 100
  • De belanghebbenden . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 101
  • De minister van Economische Zaken . . . . . . . . . . . . . . . . . 103
  • Andere ministers . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 104
  • Professionele verenigingen . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 105
  • Consumentenorganisaties . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 108
  • Het Openbaar Ministerie? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 111
  • §#2. Het toepassingsgebied van de vordering . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 111
  • Algemeen . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 111
  • Pogingen tot en voorbereidingen van onrechtmatig handelen . . . 114
  • Strafrechtelijk beteugelde handelingen . . . . . . . . . . . . . . . . . . 114
  • Contractuele wanprestatie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 115
  • Schending van intellectuele rechten . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 119
  • Algemeen . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 119
  • Samenloop . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 121
  • Reflexwerking . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 123
  • Aanvullende werking: begeleidende handelingen . . . . . . . 124
  • §#3. Bevoegdheid van de stakingsrechter . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 126
  • Bevoegdheid ratione materiae . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 126
  • Bevoegdheid ratione loci . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 126
  • §#4. De inleiding van de vordering tot staking . . . . . . . . . . . . . . . . . . .   128
  • Bij dagvaarding of verzoekschrift . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .   128
  • Nietigheid van de vordering tot staking wegens
  • ongeoorloofde oorzaak . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .   129
  • §#5. Het bevel tot staking . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .   130
  • Welke maatregelen kan de voorzitter bevelen? . . . . . . . . . . . . 130
  • De staking bevelen . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 130
  • Wolters Kluwer – Handelspraktijken XXI
  • De formulering van het verbod . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 131
  • Vaststelling van een inbreuk zonder stakingsbevel? . . . 132
  • Staking van een nog niet gepleegde daad? . . . . . . . . . . . 132
  • Zeggen voor recht dat er geen inbreuk op het WER is? . . .   133
  • De staking bevelen van een reeds opgehouden daad? . . . 137
  • De overtreder een termijn gunnen . . . . . . . . . . . . . . . . . 137
  • Publicatie en/of aanplakking van de uitspraak bevelen . . . 138
  • Het toewijzen van een tegenvordering wegens tergend en
  • roekeloos geding . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 140
  • Het opleggen van een positieve daad? . . . . . . . . . . . . . . . . 140
  • Het opleggen van een verbod contracten te sluiten . . . . . . . 141
  • De formulering van het stakingsbevel . . . . . . . . . . . . . . . . . . 142
  • Tenuitvoerlegging van het bevel tot staking – de dwangsom . . .   145
  • Uitvoerbaarheid bij voorraad . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 145
  • Interpretatie van het stakingsbevel . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 146
  • Beperking van de dwangsom in de tijd? . . . . . . . . . . . . . . . 146
  • Territoriale reikwijdte van het stakingsbevel en de
  • dwangsom . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 147
  • De vordering tot opheffing van de dwangsom . . . . . . . . . . 147
  • Grenzen aan de toepassing van de vordering tot staking . . . . 148
  • §#6. Vordering tot staking en IE-rechten . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 149
  • §#7. Vordering tot staking en andere rechtsmiddelen inzake
  • geregistreerde benamingen . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 152
  • §#8. De verhouding van de vordering tot staking tot andere
  • vorderingen . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 154
  • Vordering tot staking en gewoon kort geding . . . . . . . . . . . 154
  • Vordering tot staking en vennootschapsrechtelijke
  • vordering tot naamswijziging . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 155
  • Vordering tot staking en vordering tot schadevergoeding . . . 157
  • “Le commercial tient le criminel en état” . . . . . . . . . . . . . . 158
  • onrechtmatige overheidssteun; zie ook onwettige
  • mededinging) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 239
  • Misbruik van recht als restcategorie (onder meer
  • individuele verkoopweigering) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 240
  • Afdeling 4. Artikel VI.93 WER: eerlijke gebruiken en consumentenbe-
  • scherming . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .   243
  • De algemene norm inzake oneerlijke handelspraktijken jegens
  • consumenten in de WHPC . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 243
  • Draagwijdte van de nieuwe algemene norm van artikel
  • VI.93 WER . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 245
  • Afdeling 5. Onrechtmatige mededinging/oneerlijke handelspraktijken
  • en mededingingsbeperkingen: één mededingingsrecht? . . . 251
 
  • Hoofdstuk V. Verboden handelspraktijken en reclame . . . . . . . . . . . . . . 257
  • Algemene inleiding . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 257
  • Afdeling 1. Begrip reclame in het WER . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 260
  • Afdeling 2. Vergelijkende reclame . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 266
  • Wolters Kluwer – Handelspraktijken XXIII
  • §#1. Van een verbods- naar een toelatingsregime . . . . . . . . . . . . . . . . . 266
  • §#2. Definitie van vergelijkende reclame . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 269
  • §#3. Voorwaarden voor de geoorloofdheid van vergelijkende reclame . . . 275
  • §#4. Enkele sectorale regimes inzake vergelijkende reclame . . . . . . . . 290
  • Afdeling 3. Oneerlijke handelspraktijken jegens consumenten . . . . . . . 293
  • §#1. Toepassingsgebied . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 293
  • §#2. De algemene norm . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 293
  • §#3. Misleidende handelspraktijken . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 294
  • §#4. Agressieve handelspraktijken . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 335
  • §#5. Handelingen en omissies die strijdig zijn met de wetgeving ter
  • bescherming van de belangen van de consument (art. VI.96) . . . 349
  • Afdeling 4. Oneerlijke marktpraktijken jegens andere personen dan
  • consumenten . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 351
  • §#1. De algemene norm (art. VI.104) – Verwijzing . . . . . . . . . . . . . . . 351
  • §#2. Misleidende reclame (art. VI.105, 1°) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 351
  • §#3. Denigrerende reclame (art. VI.105, 2°) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 352
  • §#4. Identificatie andere ondernemingen (art. VI.105, 3°) . . . . . . . . . . 353
  • §#5. Reclame die een inbreuk op de WMPC in de hand werkt
  • (art. VI.105, 4°) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 354
  • §#6. Factuur voor een niet-besteld product (art. 97, 1°) . . . . . . . . . . . . 354
  • §#7. Het verborgen houden van de commerciële bedoeling
  • (art. VI.106, 2°) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 355
  • §#8. Ronselen van adverteerders voor gidsen (art. VI.107 WER) . . . . 355
  • §#9. Afgedwongen aankopen B2B (art. VI.108) . . . . . . . . . . . . . . . . . 356
  • §#10. Piramidesysteem met ondernemingen (art. VI.109) . . . . . . . . . . . 356
  • Afdeling 5. Ongewenste communicatie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 357
  • Afdeling 6. Verkoop met verlies . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 361
  • §#1. Algemeen . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 361
  • §#2. Toepassingsgebied . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 362
  • §#3. Het verbod . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 363
  • §#4. Uitzonderingen . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 368
  • §#5. Contractuele bedingen inzake verkoop met verlies . . . . . . . . . . . 369
  • §#6. Procedurevraagstukken: bewijsvoering en formulering van het
  • stakingsbevel . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 370
  • Afdeling 7. Bewijsregeling inzake handelspraktijken
  • (art. XV.15 en art. XVII.13) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 372
  • Afdeling 8. Interpretatie in het licht van een handelspraktijk
  • (art. VI.37, §#2, in fine) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 374
  • Afdeling 9. Reclame voor voorverpakte producten (art. VI.15) . . . . . . . 375
  • Afdeling 10. Reclame die gewag maakt van een prijs of
  • prijsvermindering (art. VI.6) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 376
  • XXIV Handelspraktijken – Wolters Kluwer
  • Afdeling 11. Aansprakelijkheidsregeling bij geschreven reclame
  • (art. XVII.10) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 377
  • Afdeling 12. Bevoegdheidsdelegatie (art. VI.35 WER) . . . . . . . . . . . . . . 380
  • Afdeling 13. De Commissie voor Milieuetikettering en Milieureclame
  • (art. VI.36) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 381
  • Afdeling 14. Reclameregelingen buiten boek VI WER . . . . . . . . . . . . . . 382
  • Afdeling 15. Reclameverboden en vrijheid van meningsuiting . . . . . . . . 397
  • Afdeling 16. Soft law . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 399
  • Afdeling 17. Vrije beroepen . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 402
 
  • Hoofdstuk VI. Informatie van de consument . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 403
  • Algemene inleiding . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 403
  • Afdeling 1. De algemene informatieplicht (art. VI.2) . . . . . . . . . . . . . . . 407
  • Afdeling 2. Prijsaanduiding (art. 5-9) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 412
  • §#1. Verplichte prijsaanduiding van goederen . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 412
  • §#2. Verplichte aanduiding van de prijzen van homogene diensten . . . 415
  • §#3. Verplichting inclusieve prijzen aan te duiden . . . . . . . . . . . . . . . . 417
  • §#4. De prijzen moeten ten minste in euro worden aangeduid . . . . . . . 418
  • §#5. Reclame die gewag maakt van een prijs . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 418
  • §#6. Afronding van het te betalen bedrag . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 418
  • §#7. Delegatie aan de Koning . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 419
  • §#8. Sancties en handhaving . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 423
  • Afdeling 3. Benaming, samenstelling en etikettering van goederen en
  • diensten (art. VI.8-10) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 424
  • §#1. De taal van het etiket en andere vermeldingen . . . . . . . . . . . . . . . 424
  • §#2. Onderscheid etikettering en reclame . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 428
  • §#3. Etikettering en samenstelling van producten . . . . . . . . . . . . . . . . 428
  • §#4. Benaming van diensten . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 429
  • §#5. Sancties en handhaving . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 430
  • Afdeling 4. Aanduiding van de hoeveelheid (art. VI.11-16) . . . . . . . . . . 431
  • Afdeling 5. Promoties inzake prijzen . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 435
  • §#1. Inleiding   . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 435
  • §#2. Verwijzing naar de eigen, voorheen toegepaste prijs . . . . . . . . . . 435
  • §#3. Uitverkopen . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 439
  • §#4. Opruimingen of solden . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 446
  • §#5. Sperperiodes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 450
  • §#6. Titels die recht geven op terugbetaling of prijsvermindering . . . . 451
  • §#7. In de tijd begrensde reclame met prijzen buiten de
  • verkoopinrichting . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 452
  • §#8. De ‘Dienstenwet’ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 454
  • Wolters Kluwer – Handelspraktijken XXV
 
  • Hoofdstuk VII. Overeenkomsten met consumenten . . . . . . . . . . . . . . . . 457
  • Algemene inleiding . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 457
  • Afdeling 1. Algemene bepalingen . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 459
  • Afdeling 2. Overeenkomsten op afstand . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 464
  • Algemene inleiding . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 464
  • §#1. Algemene bepalingen . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 467
  • Definities . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 467
  • Toepassingsgebied . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 468
  • Dwingend recht en IPR . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 469
  • Bewijs . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 470
  • Risicoregeling . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 471
  • §#2. Overeenkomsten op afstand die geen betrekking hebben op
  • financiële diensten . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 471
  • Precontractuele informatie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 472
  • Bevestiging van de overeenkomst . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 478
  • Het herroepingsrecht . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 480
  • §#3. Overeenkomsten op afstand met betrekking tot financiële
  • diensten   . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 491
  • Afdeling 3. Buiten verkoopruimten gesloten overeenkomsten . . . . . . . . 499
  • Afdeling 4. Openbare verkoop . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 507
  • Afdeling 5. Gezamenlijk aanbod. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 512
  • Afdeling 6. Onrechtmatige bedingen . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 518
  • §#1. Inleiding . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 518
  • §#2. Het toepassingsgebied . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 520
  • §#3. De transparantieverplichtingen . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 520
  • §#4. De algemene norm . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 521
  • §#5. De uitsluiting van kernbedingen . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 527
  • §#6. De zwarte lijst . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 528
  • §#7. De nietigheidssanctie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 542
  • §#8. De vordering tot staking bij onrechtmatige bedingen . . . . . . . . . . 544
  • §#9. IPR-aspecten . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 545
  • §#10. Delegatie aan de Koning en Commissie voor Onrechtmatige
  • Bedingen . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 546
  • §#11. Onrechtmatige bedingen en oneerlijke handelspraktijken . . . . . . 547
  • §#12. Sectorale regelingen . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 548
  • Afdeling 7. Bestelbon . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 557
  • Afdeling 8. Bewijsstukken . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 558
  • Afdeling 9. Verlenging van dienstovereenkomsten . . . . . . . . . . . . . . . . 560
  • Afdeling 10. Collectieve consumentenovereenkomsten . . . . . . . . . . . . . . 562
  • XXVI Handelspraktijken – Wolters Kluwer
 
  • het WER . . . . . . .   . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 565
  • Afdeling 1.   Ambulante handel . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 566
  • Afdeling 2.   Wedstrijden, loterijen en kansspelen . . . . . . . . . . . . . . . . . . 573
 
  • Trefwoordenregister . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .   577

Paginanummer

Nieuwe zoekopdracht

Generic filters
Uitleenbaar
Ja
Nee
Jaartal
Filter by Type
Monografie
Reeks
Tijdschrift