Inhoudstabel:

  • P.7 I. Omschrijving en afbakening
  • P.7 I.I Omschrijving
  • P.7 I.2 Afbakening
  • P.9 2 Methodologie
  • P.11 3 Context en achtergrond
  • P.11 3.I Klinisch rechtsonderwijs en rechtsklinieken
  • P.11 3.II Begrip
  • P.12 3.I.2 Oorsprong en ontwikkeling
  • P.13 3.2 Het model Maastricht
  • P.15 3.3 Klinisch medisch onderwijs aan de Universiteit Gent
  • P.19 4 Meerwaarde van klinisch rechtsonderwijs
  • P.19 4.I Klinisch georiënteerde onderwijsvormen in de huidige opleiding rechten
  • P.22 4.2 Meerwaarde van klinisch onderwijs aan de faculteit rechtsgeleerdheid
  • P.23 5 Oprichting van een facultaire advocatenprakijk aan de Universiteit Gent
  • P.23 5.I Inleiding
  • P.23 5.2 Krachtlijnen
  • P.23 5.2.I Meerwaarde voor het onderwijs en de opleiding van de rechtenstudent
  • P.24 5.2.2 Kwalitatieve, professionele en betaalbare dienstverlening
  • P.24 5.2.3 Hoge werklast, gekoppeld aan kwalitatieve, permanente begeleiding
  • P.25 5.2.4 Samenwerking tussen de universiteit en de onafhankelijke advocatenpraktijk met wederzijds voordeel
  • P.27 5.3 Model van de facultaire advocatenpraktijk
  • P28 5.4 Randvoorwaarden voor een facultaire advocatenpraktijk
  • P.49 6. Alternatieve pistes ter implementatie van klinisch rechtsonderwijs

Paginanummer

Nieuwe zoekopdracht

Generic filters
Uitleenbaar
Ja
Nee
Jaartal
Filter by Type
Monografie
Reeks
Tijdschrift