Beschrijving

Auteur: , ,

Type werk:

Uitgever: , 2015

Aantal pagina's: p. 416

Barcode: GT00007029

ISBN: 9789400006706

Beschikbaar: ja

Uitleeninformatie

Deel van:

Aantal exemplaren: 1

Uitleenbaar: Ja

Plaatskenmerk:

  • INFO 5 LIEV 2015

Korte inhoud:

  • Ook anno 2015 blijven sociale media alomtegenwoordig, zowel in onze persoonlijke levenssfeer, op het werk als in onze hoedanigheid van consument. Door de laagdrempelige toegang zijn sociale media uitgegroeid tot communicatieplatformen die alsmaar dieper ingebed zijn in de samenleving, de bedrijfscultuur en het dagelijkse leven van heel veel individuen. Hoewel deze sociale media vele voordelen en opportuniteiten bieden, blijven ook misbruiken niet uit. Steeds meer en nieuwe juridische vragen duiken op, zowel vanuit gebruikers-, aanbieders- als overheidsperspectief.
  • In dit tweede boek analyseren de auteurs, academici en advocaten de impact en het gebruik van de sociale media in een aantal rechtsdomeinen, zoals mensenrechten, gegevensbeschermingsrecht, mededingingsrecht, contractenrecht, consumentenrecht, intellectuele rechten, erfrecht, internationaal privaatrecht en bewijs- en strafprocesrecht.
  • Het boek bevat de volgende bijdragen: - Marketing, intellectuele rechten en sociale media – Tom Heremans en Lisbeth Depypere - Socialenetwerksites als advertentienetwerk: uitdagingen en mogelijkheden voor het verkrijgen van geïnformeerde toestemming – Nathalie Bertels - Reclamewijsheid 2.0. Hoe kinderen en jongeren omgaan met marketing op sociale media – Michel Walrave, Joris Van Ouytsel, Brahim Zarouali, Koen Ponnet en Karolien Poels - Sociale media en het recht op afbeelding – Linde Dierickx - “Ik ga akkoord”. Maar waarmee? Socialenetwerksites en hun algemene voorwaarden – Ellen Wauters, Eva Lievens en Peggy Valcke - De aansprakelijkheid voor onrechtmatige reviews over hotels op Facebook en op booking- en reviewsites – Sofie De Pourcq - Sociale media en mededinging. Is het Europese concurrentietoezicht opgewassen tegen Facebook en consorten? – Inge Graef - Bewijs en sociale media in burgerlijke geschillen – Kurt Willems en Pieter-Jan Valgaeren - Statusupdate: Belgische opsporing. voelt zich #verward bij het speuren in sociale media – Charlotte Conings - Sociale media en internationaal privaatrecht – Cedric Vanleenhove - De erfrechtelijke nalatenschap 2.0: digitaal en sociaal – Elisabeth Adriaens

Inhoudstabel:

  • p. 1 - Hoofdstuk I. Marketing, intellectuele rechten en sociale media / Heremans, T.; Depypere, L.
 
  • p.41 - Hoofdstuk II. Sociale netwerksites als advertentienetwerk: uitdagingen en mogelijkheden voor het verkrijgen van geïnformeerde toestemming / Bertels, N.
 
  • p. 63 - Hoofdstuk III. Reclamewijsheid 2.0: kinderen en jongeren omgaan met sociale mediamarketing / Walrave, M.; Van Ouytsel, J.; Zarouali, B.; Ponnet, K.; Poels, K.
 
  • p. 91 - Hoofdstuk IV. Sociale media en het recht op afbeelding / Dierickc, L.
 
  • p. 125 - Hoofdstuk V. 'Ik ga akkoord' Maar waarmee? Sociale netwerksites en hun algemene voorwaarden / Wauters, E.; Lievens, E.; Valcke, P.
 
  • p. 155 - Hoofdstuk VI. De aansprakelijkheid voor onrechtmatige reviews over hotels op Facebook en op booking- en reviewsites / De Pourcq, S.
 
  • p. 185 - Hoofdstuk VII. Sociale media en mededinging: is het Europese concurrentietoezicht opgewassen tegen Facebook en consorten? / Graef, I.
 
  • p. 235 - Hoofdstuk VIII. Bewijs en sociale media in burgerlijke geschillen / Willems, K.; Valgaeren, J.
 
  • p. 267 - Hoofdstuk IX. Statusupdate: Belgische opsporing  Bedroefd voelt zich verward bij het speuren in sociale media / Conings, C.
 
  • p. 305 - Hoofdstuk X. Sociale media en internationaal privaatrecht / Vanleenhove, C.
 
  • p. 321 - Hoofdstuk XI. De erfrechtelijke nalatenschap2.0: digitaal en sociaal / Adriaens, E.

Paginanummer

Nieuwe zoekopdracht

Generic filters
Uitleenbaar
Ja
Nee
Jaartal
Filter by Type
Monografie
Reeks
Tijdschrift