Inhoudstabel:

  • Editioriaal
  • p. 2 Hoe inclusief / Jan De Groof
 
  • Artikelen
  • p. 4 EU-burgerschap en vorming voor democratie: ijkpunten voor kwaliteitsvol onderwijs / Kris Grimonprez
  • p. 17 Het recht op onderwijs voor kinderen zonder wettig verblijf: van voorwaardelijkheid naar grondrecht / Elias Hemelsoet
  • p. 22 Schoolloopbanen van cognitief begaafde leerlingen in Vlaanderen / Alicia Ramos; Bieke De Fraine; Karine Verschueren
  • p. 33 Schoolbesturen in het leerplichtonderwijs / Adri De Brabandere
 
  • M-Decreet
  • p. 42 Naar school met of zonder handicap vandaag en over dertig jaar: inclusief exelleren / Annelies D'Espalier
  • p. 51 Het M-decreet: hoe inclusief is ons onderwijs nu en wat hebben we nog nodig? / Tine Gheysen
  • p. 58 Het M-decreet. "M" voor méér of minder buitengewoon onderwijs? Het VN-Verdrag inzake de Rechten van Personen met een handicap: implicaties voor het onderwijsbeleid inzake leerlingen met specifieke leerbehoeften met postscriptum: " Stoian T. Roemenïe van 25 juni 2019, nr. 2589/14" / Marie Spinoy; Kurt Willems
 
  • Kanttekeningen
  • "Hier spreekt men (alleen) Nederlands"? Een wijze beslissing op Vlaamse scholen? / Annick De Houwer
 
  • Fiscale juridische kroniek
  • p. 120 Contractonderzoek door universiteiten en hogescholen / Stefan Ruysschaert
  • p. 125 De reikwijdte van onderwijsvrijstelling en de terbeschikkingstelling van onderwijspersoneel / Stefan Ruysschaert
  • p. 131 Schoolgebouwen en aanverwante gebouwen: wanneer is 6% toepasselijk en wanneer niet? / Stefan Ruysschaert

Paginanummer

Nieuwe zoekopdracht

Generic filters
Uitleenbaar
Ja
Nee
Jaartal
Filter by Type
Monografie
Reeks
Tijdschrift